Lidosta “Rīga” gatava darbam ar e-apliecinājumiem
Lidosta “Rīga” augstu novērtē valdības lēmumu izveidot elektronisku ieceļotāju uzskaites sistēmu un sniegs visu nepieciešamo atbalstu tās veiksmīgai ieviešanai, pirmajā sistēmas darbības nedēļā pastiprināti uzraugot un konsultējot pasažierus e-apliecinājumu aizpildīšanā.
“Elektroniskais apliecinājums, ko vietnē www.covidpass.lv pasažieri ērti varēs aizpildīt no nākamās nedēļas, 12.oktobra, dos būtisku ieguvumu sabiedrības drošībai, jo ļaus efektīvāk nekā līdz šim apzināt un brīdināt ceļotājus gadījumā, ja kādam pasažierim pēc lidojuma atklāsies saslimšana ar Covid-19,” uzsver lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.
Viņa norāda, ka arī līdz šim, kad apliecinājumus pasažieri iesniedza rakstiskā veidā, lidosta sadarbībā ar gaisa pārvadātājiem spēja nodrošināt gandrīz simtprocentīgu anketu aizpildi, tomēr tas bija neērti pasažieriem un prasīja nesamērīgus resursus anketu savākšanai, šķirošanai un nodošanai atbildīgajām valsts iestādēm. Tāpat tālākā papīra anketu apstrāde un analīze, ko veic Valsts policija un Slimību kontroles un profilakses centrs (SPKC), bija neērta un laikietilpīga.
Jauno e-apliecinājumu no 12.oktobra ikviens pasažieris pirms došanās ceļojumā uz Latviju varēs ērti un ātri aizpildīt vietnē www.covidpass.lv. Aizpildot anketu, ceļotājs apliecinās, ka ievēros valstī noteiktos epidemioloģiskās drošības pasākumus Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai. Pēc tam ceļotājs vietnē un savā e-pastā saņems QR kodu, ko mobilajā ierīcē vai izdrukātā veidā būs jāuzrāda pirms iekāpšanas lidmašīnā. Ja pasažierim šāda QR koda nebūs, gaisa pārvadātājs būs tiesīgs atteikt lidojumu. Apliecinājumu varēs aizpildīt ne agrāk kā 48 stundas pirms ieceļošanas Latvijā.
Tā kā e-apliecinājumu aizpildīšanas kontrole saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir uzticēta gaisa pārvadātājiem, pārbaudot attiecīga QR koda esamību pirms iekāpšanas gaisa kuģī, lidosta “Rīga” sniegs atbalstu lidostā strādājošajām aviokompānijām jaunās sistēmas ieviešanā, kā arī veicot papildus skaidrojošo darbu pasažieriem.
Tāpat atbilstoši Civilās aviācijas aģentūras norādījumiem pirmajā jaunās sistēmas ieviešanas nedēļā lidosta uzraudzīs QR kodu esamību arī atlidojušajiem pasažieriem un sniegs palīdzību tiem, kuri anketu nebūs aizpildījuši. Tāpēc lidosta aicina pasažierus saglabāt QR kodu līdz pat iziešanai no lidostas.
Līdz 12.oktobrim pasažieriem tāpat kā līdz šim pirms lidojuma jāaizpilda un jānodod gaisa kuģa apkalpei apliecinājums papīra formātā.
_______________________________________________________________
Lidosta “Rīga” ir strauji augošs Ziemeļeiropas gaisa satiksmes mezgls. 2019.gadā lidosta “Rīga” apkalpoja vairāk nekā 7,8 miljonus pasažieru. Kompānijas “Cirium” pētījumā lidosta “Rīga” atzīta par 2019.gada 4.punktuālāko lidostu pasaulē vidējo lidostu grupā.
Papildu informācijai:
Laura KulakovaKomunikācijas vienības vadītāja
GSM: 29 165 007