Latvijā samazinās lidojumu kavējuma laiks
Pērn no Latvijas visbiežāk lidots uz Krievijas Federāciju, Vāciju un Somiju, bet Latvijā darbojošos aviosabiedrību trijnieks: “airBaltic”, “Ryanair” un “Wizz Air”. Vienlaikus ir uzlabojies kopējais lidojumu kavējuma ilgums Latvijas gaisa telpā, liecina valsts aģentūras “Civilās aviācijas aģentūra” (CAA) dati.
Latvijā un Eiropā pēdējo gadu lielākais izaicinājums ir lidojumu kavējuma laika samazināšana, uzlabojot gaisa satiksmes plūsmas vadību un tādējādi samazinot ogļskābās gāzes izmešu daudzumu. Latvijā 2019. gadā kopējais kavējums gaisa satiksmes plūsmas vadībā bija 2 626 minūtes, kas ir par 83,8% mazāk nekā 2018. gadā, kas saistīts ar racionālāku gaisa telpas izmantošanu.
Kopumā Eiropas tīklā pagājušajā gadā kopējais gaisa satiksmes vadības plūsmas kavējums bija 24,2 miljoni minūšu, kas ir par 5,7% mazāk nekā gadu iepriekš.
Starptautiskajā lidostā “Rīga” samazinājies to lidmašīnu skaits, kas ielido no citu valstu lidostām un ielidošanu kavē vairāk nekā 15 minūtes. Ja 2018. gadā lidostā “Rīga” no citām valstīm vēlāk ieradās vidēji 20% reisu, tad pērn – 19% lidmašīnu. CAA norāda, ka šie skaitļi ir zemāki salīdzinājumā ar vidējo kavējuma laiku Eiropas 25 lielākajās lidostās. 2018. gadā vidēji 28% lidojumu Eiropas lidostās ielidoja ar kavēšanos vairāk par 15 minūtēm, bet pērn – 24 procentu lidojumu.
Vienlaikus jānorāda, ka saskaņā ar “Cirius” pētījumu starptautiskā lidosta “Rīga” atzīta par 2019. gada ceturto punktuālāko lidostu pasaulē vidējo lidostu grupā ar punktualitātes rādītājiem 88,71%.
Saskaņā ar Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācijas (EUROCONTROL) datiem, no Latvijas izlidojošie reisi pērn radījuši 0,49 miljonu tonnu ogļskābās gāzes izmešu, kas ir par 7,5% vairāk nekā gadu iepriekš. Lidojumu skaits, kuru ietekmē palielinājies izmešu daudzums, pieaudzis par 4,7%.
CAA norāda, ka Rīgas kā Baltijas valstu centrālā aviācijas mezgla attīstība līdzi nes jaunus izaicinājumus. Pērnā gada vidējā kavējuma laika samazināšana ir labs rādītājs, tomēr nav pietiekams, lai pie tā apstātos. CAA sadarbībā ar aviācijas partneriem strādā pie jauniem risinājumiem, lai Latvijas aviācijas attīstības soļi ietu roku rokā ar uzstādīto mērķi kļūt par vienu no videi draudzīgākajiem aviācijas centriem.
Aviokompāniju desmitnieks
Vienlaikus ir apkopota Latvijā 2019. gadā darbojošos aviokompāniju lielākais desmitnieks. Pirmajā vietā ar vidēji 76 lidojumiem dienā uz starptautisko lidostu “Rīga” ir Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic”, kam ar 8 lidojumiem dienā seko “Ryanair” un 5 lidojumiem dienā – “Wizz Air”.
Krievijas aviokompānija “Aeroflot” vidēji veica 4 lidojumus uz starptautisko lidostu “Rīga”, bet Somijas aviokompānija “Finnair”, Norvēģijas lidsabiedrība “Norwegian group” un Polijas aviokompānija “LOT” veica 3 lidojumus dienā, kam ar 2 lidojumiem dienā seko Vācijas aviokompānija “Lufthansa” un Krievijas aviokompānija “Utair”. Top desmit Rīgas lidostā ielidojošo aviokompāniju sarakstu ar 1 lidojumu dienā noslēdz Ukrainas lidsabiedrība “Ukraine International”.
Galamērķu tops
No Latvijas pērn visbiežāk aviokompānijas lidojušas uz Krievijas Federāciju (vidēji 15 lidojumu dienā), kam seko Vācija ar 13 lidojumiem dienā un Somija ar 10 lidojumiem dienā. Ar 8 lidojumiem dienā ceturto vietu ieņem Lietuva, bet piekto – Apvienotā Karaliste arī vidēji ar 8 lidojumiem dienā.
Ukraina, Zviedrija un Igaunija ar vidēji 6 lidojumiem dienā attiecīgi ieņem sesto, septīto un astoto vietu galamērķu top desmitniekā, bet to ar 5 lidojumiem dienā noslēdz Norvēģija un Dānija.
Aivis Vincevs
Valsts aģentūra “Civilās aviācijas aģentūra”
Komunikācijas vadītājs
Tālr.: 60001672
e-pasts: aivis.vincevs@caa.gov.lv